W obecności Dyrektora ZS 1 Adama Trześkowskiego, nauczycieli i młodzieży z ZSZ 2 Mechanik , Liceum Ogólnokształcące im. Polskiej Macierzy Szkolnej w Mińsku Mazowieckim , Zespół Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowieckim , Zespół Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Mińsku Mazowieckim i Zespół Szkół Turystyczno Gastronomicznych w Mińsku Mazowieckim oraz uczniów naszej szkoły – słowem: przy pękającej w szwach auli Zespołu Szkół nr 1, przeprowadziliśmy pierwszą debatę oksfordzką!
Temat stosowny do okoliczności: “Wiedza jest martwa – dzisiejszy system edukacji to: zakuć, zdać, zapomnieć”.
Gdzie bowiem najlepiej dyskutować o systemie nauczania, jeżeli nie w takim miejscu, jakim jest szkoła?
Przed jakim audytorium, jeśli nie przed tymi, którzy edukację kreują – dyrekcją i nauczycielami – i tymi, dla których system tworzymy, czyli przed uczniami?
W końcu, kiedy, jak nie teraz, w czasach wielkich przemian i technologii, które zdają się wypierać tradycyjne środki nauczania?
W szranki stanęły dwie drużyny , które należą do szkolnego koła debaty oksfordzkiej – uczniowie 3 GEO: Krzysztof Gogol, Daniel Michalak, Jakub Gójski i Aleks Powierża oraz uczniowie 3 PIN: Sebastian Kwiatek, Mateusz Zbytek, Kacper Makos i Mateusz Parol.
Po zaciętej szermierce na słowa, zwyciężyła drużyna będąca w opozycji do przedstawionej w temacie tezy, czyli informatycy.
Ogromne brawa należą się również uczniom klasy 1 PRO, którzy stworzyli program, za pomocą którego odbyło się głosowanie nad zwycięskim zespołem.
Dziękując, nie wypada także zapominać o twórcach koła i organizatorach debaty – Mariuszu Wójciku oraz Michale Konieczce (który dzisiaj wystąpił również w roli Marszałka Debaty).
Wnioski z debaty wyprowadzamy jak najbardziej pozytywne: zaprezentowaliśmy jedną z najpiękniejszych idei demokratycznego państwa, a więc wolność słowa i sztukę dysputy, bez obrażania i ranienia, w poszanowaniu rozmówcy i inteligencji widzów. A nasi uczniowie pokazali, że edukacja ma sens